Author Topic: Suplementy  (Read 1504 times)

Offline BladyMamut

  • Administrator
  • WyBudzony
  • *
  • Posts: 2 559
  • Reputacja: +12/-0
Suplementy
« on: (Fri) 11.04.2014, 11:40:15 »
Suplementy

Suplementy - fragment książki “Pożegnaj się z chorobami”-Raymonda Francisa

Jakość to podstawa, zarówno jeśli chodzi o suple­menty, jak i o żywność.  W przypadku Alberta najwięcej zmieniły dobre suplementy (o wysokiej aktywności biologicznej na poziomie komórkowym). Jako dawny konsultant techniczny wytwórców preparatów witami­nowych, mogę powiedzieć, że spośród wszystkich produktów dostępnych obecnie na rynku tylko nieliczne przynoszą wymierne korzyści.

W dokumencie śledczym wyemitowanym w telewizji NBC w programie „Today” w 1990 roku stwierdzono, że 36 procent przebadanych marek multiwitamin nie rozpuszcza się wystarczająco szybko, żeby organizm mógł je przyswoić i wykorzystać. A niektóre preparaty w ogó­le się nie rozpuszczały! Te nieprawidłowości dotyczyły tylko najbardziej popularnych marek. Liczba produk­tów niskiej jakości byłaby znacznie wyższa, gdyby zba­dano wszystkich pomniejszych producentów. Poza tym w badaniu NBC uwzględniono rozpuszczalność tabletek po jednej godzinie. Przy bardziej konserwatywnym (i odpowiednim) limicie czasowym, czyli przy czterdzie­stu pięciu minutach, niemal połowa preparatów nie zdałaby testu.  Prawie połowa wszystkich marek pro­duktów witaminowych nie przynosi organizmowi żadnych korzyści. Tymczasem większość ludzi za­żywa te preparaty.
Jednym z powodów ich nieskuteczności jest zawartość dodatków, które mogą stano­wić nawet połowę objętości tabletki. Owe dodatki to wypełniacze, substancje wiążące i nawilżające, barw­niki i konserwanty. Jednak nie są one obojętne i mogą wywoływać prawdziwe problemy nie tylko zaburzają proces rozpuszczania się tabletki i wchłaniania skład­ników odżywczych, lecz również wprowadzają do orga­nizmu wiele szkodliwych alergenów i zanieczyszczeń.

Większość witamin obecnych dzisiaj na rynku jest syntetyczna i często zawiera pozostałości ropy naftowej używanej w procesie produkcji. Niektóre z tych syn­tetycznych cząsteczek zasadniczo różnią się od natu­ralnych witamin, co wpływa na zdolności organizmu do ich wykorzystywania. Na przykład syntetyczna wi­tamina E ma dużo mniejszą aktywność biologiczną niż witamina E uzyskiwana z naturalnych źródeł. Z kolei syntetyczny beta-karoten może w rzeczywistości przy­czyniać się do niedoborów innych rodzajów karotenu.
Dostępne suplementy składników odżywczych mają różną jakość i cenę, co wiąże się z odmiennymi pro­cesami produkcji. Każda marka ma inne właściwości i inną aktywność biologiczną. Wybór witaminy może okazać się prawdziwym wyzwaniem. Odkryłem, że nie można nawet porównywaćdwóch preparatów o identycznym składzie, ale różnych marek ponieważ oprócz listy składników ważny jest sposób wytworzenia

Je­śli nie jesteś chemikiem lub nie wiesz dokładnie, jak wyprodukowano dany suplement (i w jaki sposób or­ganizm przyswaja składniki odżywcze), rozróżnienie między dwoma pozornie identycznymi produktami jest prawie niemożliwe. Na aktywność biologiczną produk­tu końcowego wpływa wiele czynników: początkowa ja­kość, postać chemiczna i świeżość składników, ewen­tualna ekspozycja na działanie wilgoci, ciepła, światła i tlenu podczas magazynowania lub produkcji oraz obecność innych substancji chemicznych w recepturze.
Przy leczeniu swojej nadwrażliwości na substancje chemiczne nie mogłem przyjmować większości witamin z powodu ich zanieczyszczeń chemicznych. Suplemen­ty witaminowe odgrywały niezwykle ważną rolę w pro­cesie zdrowienia, najpierw jednak musiałem znaleźć tabletki, które byłyby czyste i biologicznie aktywne. Chorobotwórcze zanieczyszczenia obecne w przeważa­jącej liczbie preparatów obciążają również organizmy ludzi zdrowych, nawet jeśli nie są tego świadomi.

Niezwykle ważne jest, aby wyszukać producentów, którzy stosują składniki wysokiej jakości i przestrze­gają zasad dobrych praktyk wytwarzania. Większość dostępnych na rynku suplementów nie zasługuje na uwagę, gdyż ich zawartość nie idzie w parze z informa­cjami na etykietach. Ponadto są one toksyczne, czyli zanieczyszczone takimi substancjami jak metale cięż­kie, pozostałości rozpuszczalników, pestycydy, sztucz­ne barwniki i alergeny. Ponieważ rynek suplementów nie jest uregulowany, nie można ślepo przyjmować ta­bletek witaminowych, nie wiedząc nic o metodzie ich produkcji. Sam nie zdecydowałbym się zażywać ani nie poleciłbym nikomu nawet najpopularniejszych prepa­ratów witaminowych.

Chociaż nie można zawsze ufać etykietom, jest kilka przydatnych zasad, które pomagają szybko ocenić jakość suplementu. Po pierwsze, należy sprawdzić, czy na etykiecie widnieją nazwy tanich składników. Zazwyczaj sugerują one, że reszta produk­tu nie jest dobrej jakości. Czy cena ma znaczenie? Tak, ponieważ czyste składniki w postaciach bardziej aktyw­nych biologicznie kosztują więcej. Na przykład węglan wapnia to składnik używany w wielu recepturach pre­paratów mineralnych, rzekomo aby dostarczać wapń. Owszem, do pewnego stopnia to robi, ale bardzo nie efektywnie. Takie związki jak cytrynian wapnia, fumaran wapnia czy jabłczan wapnia są lepsze i dużo bar­dziej aktywne biologicznie. Jednak kosztują znacznie więcej. Konsument, który nie dysponuje odpowiednią wiedzą, zwykle wybierze preparat, raczej kierując się ceną, wyglądem lub zawartością wapnia niż składem chemicznym czy aktywnością biologiczną.
Tymczasem bardziej należy zwracać uwagę na struk­turę chemiczną składników odżywczych. Wyższość pewnych postaci substancji chemicznych polega na ich lepszej biodostępności. Tych gorszych należy unikać.
Poniżej przedstawiam wskazówki, które pomagają wybierać wysokiej jakości suplementy mineralne.


Następnie przyjrzyj się witaminom. Najłatwiej spraw­dzić ich jakość na podstawie witamin z grupy B, szcze­gólnie B2 i B6. W bardzo dobrym preparacie obok wi­taminy B2 (ryboflawiny) występuje jej bardziej aktywna biologicznie (i droższa) postać 5-fosforan ryboflawiny. Podobnie jest w przypadku witaminy B6 (chlorowodor­ku pirydoksyny) – wysokiej jakości suplement zawiera również jej droższą, bardziej aktywną biologicznie po­stać – 5-fosforan pirydoksalu.

Nie można w sposób niezawodny sprawdzić produktu witaminowego, jeśli nie wie się dokładnie, na ile czyste i świeże były składniki, w jaki sposób je transportowa­no, jak się z nimi obchodzono i jak je przechowywano. Jednak podane tutaj wskazówki ułatwią ci zakup sku­teczniejszego preparatu.

Stearynian magnezu może obniżać biodostępność nawet o 60%

Zobacz na:
Nieżywi lekarze nie kłamią
https://forum.wybudzeni.com/index.php/topic,812.0.html
Chlorek magnezu - najlepszy magnez?
https://forum.wybudzeni.com/index.php/topic,984.0.html
Jod
https://forum.wybudzeni.com/index.php/topic,814.0.html
Biblia Witamin - Earl Mindell
https://forum.wybudzeni.com/index.php/topic,195.0.html
« Last Edit: (Fri) 07.11.2014, 12:39:23 by BladyMamut »
“Zacznij tam gdzie jesteś, użyj tego co masz, zrób co możesz”
Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić rozsądku.


Jeśli widzisz uszkodzony post - kliknij "Zgłoś do moderatora". Dziekuje

Offline BladyMamut

  • Administrator
  • WyBudzony
  • *
  • Posts: 2 559
  • Reputacja: +12/-0
Re: Suplementy
« Reply #1 on: (Thu) 19.06.2014, 13:56:19 »
Iron ascorbate – ferrum ascorbicum.

Askorbinian żelaza jest łatwo przyswajalną formą żelaza. Witamina C ułatwia wchłanianie żelaza z jelit do krwi. Żelazo warunkuje dostawę tlenu do komórek. Umożliwia oddychanie wewnątrzkomórkowe, czyli utlenianie składników energetycznych, w celu wyzwolenia energii niezbędnej do przeprowadzenia procesów życiowych. Niedobór żelaza wywołuje niedokrwistość niedobarwliwą. Objawem niedoboru żelaza jest osłabienie z wyraźnym zmniejszeniem siły mięśni prążkowanych, upośledzeniem sprawności intelektualnej i zwiększoną skłonnością do zapadania na choroby zakaźne.

Niestety askorbinian żelaza jest obecnie sporadycznie używany w lekach i suplementach z powodu wysokiej ceny. Najbardziej karygodne jest wprowadzanie do suplementów form żelaza nieprzyswajalnych lub bardzo słabo przyswajalnych dla naszego organizmu, np. tlenku żelaza, węglanu żelaza.

Źródło: http://rozanski.li/?p=2273
« Last Edit: (Sat) 09.08.2014, 17:43:25 by BladyMamut »
“Zacznij tam gdzie jesteś, użyj tego co masz, zrób co możesz”
Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić rozsądku.


Jeśli widzisz uszkodzony post - kliknij "Zgłoś do moderatora". Dziekuje

Offline BladyMamut

  • Administrator
  • WyBudzony
  • *
  • Posts: 2 559
  • Reputacja: +12/-0
Re: Suplementy
« Reply #2 on: (Thu) 19.06.2014, 13:57:55 »
Chrom – Chromium jako biopierwiastek

Chrom (Cr) jest ultraelementem (metal) organizmu człowieka. Należy do biopierwiastków niezbędnych do prawidłowego wzrostu i rozwoju. Normalna dieta dostarcza organizmowi wystarczającą ilość chromu przyswajalnego. W przebiegu niektórych chorób może wystąpić niedobór chromu (zespołu zaburzonego wchłaniania, nowotwory, resekcje odcinków przewodu pokarmowego, niedokwaśność, przewlekłe infekcje objawiające się biegunkami, uporczywe wymioty, źle zbilansowane diety odchudzające).

Niedobór chromu w ustroju objawia się przede wszystkim zaburzeniami przemian tłuszczów, cholesterolu i cukru oraz nieprawidłowym funkcjonowaniem trypsyny (wymaga do swej aktywności chromu). Chrom jest potrzebny do prawidłowej aktywności insuliny. Należy do Czynników Tolerancji Glukozy (Glucose Tolerance Factor), dlatego polecany jest przy cukrzycy. Zażywanie chromu wymaga ze strony lekarza prowadzącego i pacjenta ponownego zweryfikowania poziomów glukozy we krwi oraz ponownego ustalenia dawki insuliny, które zawsze zmieniają się podczas przyjmowania chromu. Niedobór chromu opóźnia proces eliminowania glukozy z krwi, przejawia się długo utrzymująca się hiperglikemią i cukromoczem poposiłkowym. Chrom wzmaga krzepliwość krwi (tromboplastycznie). Nasila działanie beta-glukuronidazy.

Dzienne zapotrzebowanie na chrom dla dorosłych i młodzieży wynosi ok. 100 ug; u dzieci do 3 roku życia: 10-80 ug; od 4 do 6 r. ż. 30-120 ug; od 7 do 10 r.ż. 50-200 ug. Trójwartościowy chrom wchłania się słabo, jedynie około 1-3% dawki przenika do krwi. Chelaty z chromem (np. nikotynian, pikolinian, połączenia z aminokwasami) są lepiej przyswajalne.

W preparatach handlowych chrom występuje w postaci chlorku lub pikolinianu.

Chrom bardzo często jest polecany przy odchudzaniu. Badania na trzodzie chlewnej jakie prowadziłem dowiodły, że rzeczywiście chlorek chromu obniżał udział tłuszczu w tuszach i miał wpływ na rozmieszczenie tkanki tłuszczowej. Niestety nie potwierdziło się to na ptakach (drób).

Przez szereg miesięcy podawałem ochotnikom chlorek chromu i pikolinian chromu w dawce dostarczającej 200, 250, a nawet 500 ug chromu dziennie. Niestety chrom nie spowodował spadku masy ciała u większości osób. Spośród 30 osób jedynie u dwóch kobiet nastąpił spadek masy ciała w ciągu 3 pierwszych miesięcy, po czym utrzymywał się bez zmian. W innych z kolei badaniach chrom (dawka 250 ug) w połączeniu z HMB, kwasem foliowym, Trigonella (kozieradka) i witaminą B12 powodował wzrost masy ciała o 7-11%, podczas gdy ten sam preparat bez chromu powodował wzrost masy ciała o 4-5%.

Chrom natomiast w połączeniu ze związkami jodu, fitosterolami, ekstraktami z Bitter Melon i Trigonella (kozieradką) oraz pinitolem wywoływał u wszystkich osób spadek poziomu cholesterolu i triglicerydów we krwi, a także obniżenie glukozy we krwi o ok. 30-40%. U 3 pacjentów spośród 11 ochotników wystąpiło nawet zjawisko hipoglikemii, co zmusiło ich do odstawienia preparatu.

Częściowo moje dane pokrywają się z wynikami uzyskanymi przez innych autorów. Istnieją doniesienia, że podawanie chromu sportowcom zapobiega nieprawidłowemu rozmieszczeniu tkanki tłuszczowej, redukuje udział tkanki tłuszczowej, natomiast powoduje wzrost masy ciała przez podniesienie udziału masy tkanki mięśniowej.

Źróło: [url=http://rozanski.li/?p=1205
« Last Edit: (Sat) 09.08.2014, 17:43:49 by BladyMamut »
“Zacznij tam gdzie jesteś, użyj tego co masz, zrób co możesz”
Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić rozsądku.


Jeśli widzisz uszkodzony post - kliknij "Zgłoś do moderatora". Dziekuje

Offline BladyMamut

  • Administrator
  • WyBudzony
  • *
  • Posts: 2 559
  • Reputacja: +12/-0
Odp: Suplementy
« Reply #3 on: (Sat) 09.08.2014, 17:44:08 »
Witaminy naturalne a syntetyczne - Beata Peszko - 7.05.2014
https://www.youtube.com/watch?v=mRG-99gmt60


Zobacz na:
Cholesterol - Wielkie oszustwo
https://forum.wybudzeni.com/index.php/topic,811.msg1078.html#msg1078
« Last Edit: (Sat) 09.08.2014, 18:03:55 by BladyMamut »
“Zacznij tam gdzie jesteś, użyj tego co masz, zrób co możesz”
Nie negocjuje na rozsądnych warunkach z ludźmi, którzy zamierzają mnie pozbawić rozsądku.


Jeśli widzisz uszkodzony post - kliknij "Zgłoś do moderatora". Dziekuje